Edicija: Osvrti #4

Broj strana: 134 (kolor)
Godina izdanja: 2020
ISBN: 978-86-80306-18-6

Cena papirne knjige: 1400,00 din

Cena PDF knjige: 350,00 din

Kratak sadržaj:

U ovoj knjizi dat je izbor od 25 kritičkih osvrta Živojina Tamburića na umetnost koja ga je omađijala od ranog detinjstva. Uvršteni su takođe predgovori Đurića, Pavkovića i Bakića i bibliografija knjiga koje je Tamburić izdao na srpskom i engleskom jeziku.

Prvih 20 strana knjige:

201206_STRIPSKE KRITIKE_ebook_prvih 20 s[...]
Adobe Acrobat document [1.2 MB]
Živojin Tamburić - Stripske kritike: prvih 15 godina

Izabrane kritike Živojina Tamburića, urednika izdavačkih kuća "Modesty stripovi" i "Modesty Comics"

4004
Tip knjige:

DRUGI O KNJIZI

KOMENTAR ČITAOCA:

Tekst „Da li su stripovi dobri za decu?“ sam dva puta pročitao. Podelio si sa svima toliko ličnih utisaka. Prelepo. Hvala ti .

Vlada Topolovački,
stripski kolekcionar i istoričar, april 2021.

DNEVNIK, Novi Sad:

Hrabro i argumentovano na strani stripa

Osnovna pitanja kojima se segmenti „Stripskih kritika“ bave u rasponu su od znalačkih, instruktivnih pregleda i panorama (npr. engleske ili balkanske strip scene), preko sintetičkih i analitičkih tekstova o opusima pojedinih autora ili o njihovim albumima/serijalima autora sa naših (nekadašnjih i sadašnjih) prostora (Maurović, Bednjanec, Kordej, Oljača, Kerac, Wostok...) i nespornih veličina evropskog i engleskog strip(Berardi/Milaco, Prat, Prado, Munjoz, Talbot...) do razmatranja teorijskih pitanja (sa praktičnim posledicama) kakva su da li su stripovi dobri za decu ili koje su bitne odlike stripovskog pripovedanja. Ono što, uz obilje informacija i podataka, imponuje jesu Tamburićevo duboko i strasno doživljavanje strip priča te vispreni, precizni zaključci i stavovi o njima, izrečeni jasno i bez mistifikacija, a to je definitivno posledica širokog poznavanja predmetne teme i njenog dubokog promišljanja, za šta su sposobne samo kompletne autorativne stvaralačke ličnosti.

Ilija Bakić, april 2021.

KOMENTAR ČITAOCA:

Tekstovi su jednostavni, informativni i lako čitljivi, a opet se vidi koliko autor voli stripove. Za onu većinu stripova na koje se tekstovi odnose, a koju sam pročitala, bili su ugodan podsjetnik, a zainteresirali su me za one koje još nisam. Tako da su tekstovi, pretpostavljam, ostvarili svoj cilj.

Korana Matetić, Rijeka, februar 2021.